Preview

Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship

Advanced search

Motives of purchase of goods (service)

Abstract

The majority of behavior models of consumers are constructed within the theory of motivation. Article is devoted to research of motives of consumer behavior.

About the Authors

A. V. Balabanova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


G. T. Zhuravlev
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Балабанова А.В., Усенко Е.Д. Усиление социальной компоненты в механизме адаптации экономики к фазам цикла // Путеводитель предпринимателя. - 2011. - № 12. - С. 48-60.

2. Энджел Д.Ф., Блэкуэлл Р.Д., Миниард П.У. Поведение потребителей. - СПб.: Питер Ком, 1999.

3. Журавлев Г.Т. Эмтиология (наука о поведении потребителей). - М.: Издательство МЭСИ, 2000. Издательство РАП, 2013.

4. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. - М.: Культурная революция, Республика, 2006. - Москва, 2006 г.

5. Просветов Г.И. Маркетинговые исследования. - М.: «Альфа- Пресс», 2008.

6. Дурович А.П. Маркетинговые исследования в туризме. - СПб.: Питер, 2008.

7. Balabanov У.С., Balabanova A.V., Dudin M.N. Social responsibility for sustainable development of enterprise structures // Asian Social Science. -2015. - Vol. 11, № 8. - P.111-118.


Review

For citations:


Balabanova A.V., Zhuravlev G.T. Motives of purchase of goods (service). Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2015;(43):237-251. (In Russ.)

Views: 144


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)