Preview

Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship

Advanced search

Social orientation of consumer crediting and trends of development cross-country-products and sales

Abstract

In article problems of consumer crediting in Russia taking into account the developing difficult situation in a banking system of the country, relationship and interactions of banks with clients are considered. Questions of social orientation of consumer crediting are analyzed, development trends cross-country-products and sales, the client-the focused strategy in structure of consumer crediting in activity of domestic banks are considered.

About the Author

Yu. V. Saakova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Лепетиков Д.В. Вопросы регулирования участия иностранного капитала в российской банковской системе // Банковское кредитование. - 2008. - № 6. - С. 84-89.

2. Карчевский С.П. Банковские счет // Законодательство и практика. -М.: «КНОРУС», «ЦИПС и Р», 2012.

3. Ахметов Л.А., Саакова Ю.В. Особенности потребительского кредитования в банковской деятельности // Ученые записки: Роль и место цивилизованного предпринимательства в экономике России. Сборник научных трудов. Выпуск 41. - М.: Российская академия предпринимательства. АП «Наука и образование», 2014. - С. 312-317.

4. Тимофеева М.В. Системный подход к определению сущности и стоимости банковского бренда // Труды Вольного экономического общества России. - 2014. - Том сто восемьдесят второй. - № 3. - C. 331-342.

5. Офисы останутся основным каналом продаж для банков, считают участники конференции Fin Branch - 2013. Современные банковские отделения // Российская бизнес-газета. - 2013. - № 918. - С. 36-38.


Review

For citations:


Saakova Yu.V. Social orientation of consumer crediting and trends of development cross-country-products and sales. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2015;(43):198-205. (In Russ.)

Views: 101


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)