Preview

Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship

Advanced search

Methodology study of the image of the employer as an element of marketing human resource management

Abstract

The article discusses the methodology of the study of the image of the employer, emerging as employees and external applicants. The results of author's research and made on the basis of their analytical conclusions about the necessity of using the image in marketing and human resource management.

About the Authors

S. A. Shapiro
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


A. A. Gusova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Бодуан Ж.-П. Управление имиджем компании. - М.: Инфра-М, 2001.

2. С.А. Шапиро, Е.А. Потапова. Совершенствование профессиональных компетенций как фактор повышения эффективности труда работников коммерческих банков. - М.: РХТУ им.Д.И. Менделеева, 2012.

3. Что влияет на имидж компании как работодателя // Компания. - № 11. - 2005.

4. Ученые записки Российской академии предпринимательства. Научно-практическое издание. Вып. XLII / Под общей ред. В.С. Балабанова. - М.: Российская академия предпринимательства; Агентство печати «Наука и образование», 2015. - 388 с


Review

For citations:


Shapiro S.A., Gusova A.A. Methodology study of the image of the employer as an element of marketing human resource management. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2015;(42):375-385. (In Russ.)

Views: 159


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)