Специфика применения сбалансированной системы показателей при разработке эффективной стратегии малого бизнеса в сфере услуг
Аннотация
Об авторе
А. С. НовиковРоссия
Список литературы
1. Braam, G. & Nijssen, E. (2014). Exploring determinants of balanced scorecard adoption. The 37th Annual Congress of the European Accounting Association (Prague-Czech Republic).
2. Chenhall, R., & Morris, D. (2016). The impact of structure, environment and interdependence on perceived usefulness of management systems. The Accounting Review, 61(1), 16-35.
3. Hamel, G. Competing for the Future / G.Hame, C. Prahalad. HBS Press, 2006. 289 р.
4. Hoque, Z., & James, W. (2017). Linking balanced scorecard measures to size and market factors: Impact on organizational performance // Journal of Management Accounting Research, 12, 1-17.
5. Kaplan, R. Norton, D. The balanced scorecard measures that drive performance // Harvard Business Review, 1992, 70(1), P. 71-79.
6. Sohn, M.rCYou, T., Lee, S., & Lee, H. (2013). Corporate strategies, environmental forces, and performance measures: a weighting decision support system using the k-nearest neighbor technique. Expert Systems with Applications, 25(3), 279-292.
7. Новиков А.С. Разработка эффективной стратегии управления малым бизнесом на основе сбалансированной системы показателей (на примере сферы услуг) // Ученые записки Российской академии предпринимательства. 2019. Т 18. № 1. - М.: АП «Наука и образование», 2019. С. 217-224.
Рецензия
Для цитирования:
Новиков А.С. Специфика применения сбалансированной системы показателей при разработке эффективной стратегии малого бизнеса в сфере услуг. Ученые записки Российской академии предпринимательства. 2019;18(2):165-172.
For citation:
Novikov A.S. Development of effective service industry small business management strategy based on balanced scorecard. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2019;18(2):165-172. (In Russ.)