Preview

Ученые записки Российской академии предпринимательства

Расширенный поиск

Marketing support of the Ethnosport Challenge. World series of tournaments

Аннотация

The article presents the development of marketing support for Ethnosport Challenge tournaments. It revealed that in relation to the project, most of the channels of the direct marketing strategy are not cost effective. ATL strategy creates many challenges, which inevitably leads to a reasonable restriction of its use, especially given that the empirically established optimal number of spectators of ethnosport events. The most successful projects collected by 10 thousand spectators, exceeding these figures leads to a sharp increase in the costs of the event. Nevertheless, to gather 10 thousand spectators is possible only with the use of ATL strategy, because this is the number of viewers that makes the event cost effective for the implementation of BTL strategy - the main resource of profit extraction (compensation of costs) for the organizers.

Об авторе

A. Kylasov
World Ethnosport Society
Россия


Список литературы

1. Кыласов А.В. Традиционные игры и этноспорт: общая классификация // Теория и практика физической культуры. 2014. № 8 (25). С. 43.

2. Кыласов А.В. Актуализация русских традиционных игр // Культурное наследие России. 2016, № 2 (13). С. 73-77.

3. Kylasov Alexey. Ethnosport. The End of Decline (Sport: Kultur, Verдnderung / Sport: Culture, Change). Published by LIT Verlag, 2015.

4. Кыласов А.В., Кучмаева О.В. Результаты всероссийского опроса на тему «Готовность граждан к увеличению затрат на проведение народных праздников» // Культурное наследие России. 2016, № 3 (14). С. 51-59.

5. Гуреева Е.А., Кыласов А.В., Редькин Е.Л. Особенности финансирования мероприятий массового спорта на примере проведения традиционных игр в Югре // Экономика и предпринимательство. 2016. № 11 (ч.1). С. 782-784.

6. Кыласов А.В., Расторгуев В.Н. Этноспорт в событийном туризме // Международный журнал исследований культуры, № 1 (26), 2017. С. 170-182.

7. Kylasov A.V., Gureeva E.A. Ethnosport branding and promotion aspects // Teoriya i praktika fizicheskoy kultury № 5 2017, pp. 46-48 http://www.teoriya.ru/ru/ node/6365.


Рецензия

Для цитирования:


  . Ученые записки Российской академии предпринимательства. 2018;17(4):145-152.

For citation:


Kylasov A. Marketing support of the Ethnosport Challenge. World series of tournaments. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2018;17(4):145-152. (In Russ.)

Просмотров: 112


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)