Preview

Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship

Advanced search

SMM as a key promotion tool in present market conditions

Abstract

This article focuses on the current trends of promoting in the online space of the Russian Federation. The article identifies specific features and analyses indicators of development promotion in social networks in Russia in 2013-2016, identifies main tendencies of development in the 2017-2018 year.

About the Author

T. A. Panteleeva
Институт мировых цивилизаций
Russian Federation


References

1. Алаев Д. SMM - социальный маркетинг как инструмент развития бизнеса // Интернет-маркетинг от «А» до «Я» URL: https://alaev.net/zametki/smm-sotsialnyj-marketing-kak-instrument-razvitiya-biznesa.

2. Ассоциация Коммуникационных Агентств России // URL:http:// www.akarussia.ru/knowledge/market_size/id7363.

3. Аудитория пользователей интернета в России в 2017 году составила 87 млн. человек // Mediascope URL: http://mediascope.net/press/news/744498/

4. Кузнецов П.А. Современные технологии коммерческой рекламы: практическое пособие / П.А. Кузнецов. - М.: Дашков и К, 2014. - 296 c.

5. Никитин А. ВЦИОМ назвал самые популярные соцсети в России // Экономика сегодня. - 02 июня 2017 URL: https://rueconomics.ru/251267-vciom-nazval-samye-populyarnye-socseti-v-rossii#from_copy.

6. Пантелеева Т.А. Брендовая мимикрия как современная рекламная технология: актуальные подходы и направления развития // Образование. Наука. Научные кадры. 2017. № 3. С. 109-111.

7. Результаты исследования аудитории СМИ // Mediascope URL: http:// mediascope.net/.

8. Рейтинг социальных сетей // SEO-AUDITOR. URL: http://gs.seo-auditor.com.ru/socials/.

9. Экономический словарь. От теории к практике: учебное пособие / О.Г. Гореликова-Китаева [и др.]. - Оренбург: Оренбургский государственный университет, 2016. - 120 c.


Review

For citations:


Panteleeva T.A. SMM as a key promotion tool in present market conditions. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2017;16(4):231-238. (In Russ.)

Views: 437


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)