Preview

Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship

Advanced search

Statistical analysis of marketing communication

Abstract

The article deals with the explanation of students « communication in social networks, search for new information, positive emotional experiences, summarizes the results of a survey of students about behavior in social networks. describes methods of processing and analysis of sociological information, in particular, rank correlation and regression equations.

About the Authors

A. V. Balabanova
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


G. T. Zhuravlev
Russian academy of entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Маркетинговые исследования поведения потребителей информации // Путеводитель предпринимателя. - 2016. - № 29. - С. 26-38.

2. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Мотивы покупки товара (услуги) // Ученые записки Российской Академии предпринимательства. - 2015. - № 43. - С. 237-251.

3. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Методологические проблемы маркетингово-социальных исследований // Путеводитель предпринимателя. - 2015. - № 27. - С. 57-74.

4. Калужский М.Л., Карпов В.В. Сетевые интернет-коммуникации как инструмент маркетинга // Практический маркетинг. - 2013. - № 2. - С. 32-39 (электронная версия: marketology.ru).

5. Капустина Л.М., Предеин А.М. Маркетинговые коммуникации в сети Интернет; Федеральное агентство по образованию, Урал. гос. экон. ун-т. - Екатеринбург: изд-во УрГЭУ, 2009. - 136 с.

6. Количество пользователей интернета в России. http://www.bizhit.ru/index/users_count/0-151.


Review

For citations:


Balabanova A.V., Zhuravlev G.T. Statistical analysis of marketing communication. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2016;(48):227-239. (In Russ.)

Views: 126


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)