Preview

Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship

Advanced search

Social relations and measuring their intensity

https://doi.org/10.24182/2073-6258-2021-20-2-158-165

Abstract

The article is devoted to the consideration of the peculiarities of social relations, their classification, measurement of intensity and role in the modern world.

About the Author

G. T. Zuravlev
Russian Academy of Entrepreneurship
Russian Federation


References

1. Канторович Л.В. Математика в экономике: достижения, трудности, перспективы». Лекция в Шведской Академии наук в связи с присуждением Нобелевской премии за 1975 год.

2. Кобзарь А.И. Прикладная математическая статистика. М., 2006.

3. Самуэльсон П.А. Экономика. 1993.

4. Тюрин Ю.Н., Шмерлинг Д.С. Непараметрические методы статистики. Социология: Методология, методы, матем. модели. 2004. № 18. С. 154-166.

5. Шабельская, А.В. Принципы и методы измерения качественных переменных в экономико-теоретических исследованиях. М., 2012.

6. Балабанова А.В. Путеводитель предпринимателя. Вып. 27. - М.: Российская Академия предпринимательства. Агентство печати «Наука и образование», 2015. С. 57-74.

7. Балабанова А.В., Журавлев Г.Т. Кластерный анализ маркетинговой коммуникации. Путеводитель предпринимателя. Вып. 33. - М.: Российская Академия предпринимательства. Агентство печати «Наука и образование», 2017. С. 19-32.


Review

For citations:


Zuravlev G.T. Social relations and measuring their intensity. Scientific notes of the Russian academy of entrepreneurship. 2021;20(2):158-165. (In Russ.) https://doi.org/10.24182/2073-6258-2021-20-2-158-165

Views: 124


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6258 (Print)